Hogyan írjunk újságot ma?

Nem hiába tartjuk fenn a sok-sok médiatanszéket, ahol olyan „kiválóságok” tanítják vagy tanították az ifjakat, mint Havas Henrik vagy Polyák Gábor.

Ennek ismeretében hogyan beszélhet az Index folyamatosan „jó szándékú”, 18 éves fiatalemberről, akit amúgy ebben a levelében egyenesen IT-szakértőnek becézget?
„Mivel a »jó szándékú« hekker második levelének elküldése után 22 perccel az Index már komplett kérdéssort küldött a BKK-nak, teljesen nyilvánvaló, hogy a »jó szándékú« hekker és az Index összejátszott ebben az ügyben. Igen ám, de hogyan? Vajon a hekker a BKK-nak elküldött levelet egy időben elküldte az Indexnek is, vagy már előzetesen is egyeztettek, hogy ne mondjam, közösen találták ki az egész akciót? Az Index »újságírója« a [email protected], kommunikációra nem használt, tehát hibás e-mail címre elküldött első levélre hivatkozik kérdéseinek feltevésekor, vagyis ezt a levelet ismerte. Ebben a levélben viszont még szerepel az, amit a »jó szándékú« hekker a második leveléből már kiszerkesztett, vagyis a más állami vállalatok meglopásáról szóló rész.
Ennek ismeretében hogyan beszélhet az Index folyamatosan »jó szándékú«, 18 éves fiatalemberről, akit amúgy ebben a levelében egyenesen IT-szakértőnek becézget?
Első kérdésünkre, vagyis hogy az Index »csak« a BKK-val egy időben megkapta a hekker levelét, vagy előzetesen összejátszott vele, hamar megkapjuk a választ. Ugyanis a történet folytatása ezt teljesen nyilvánvalóvá teszi. 58 perc elteltével ugyanis, tehát 16 óra 31 perckor az Index oldalán máris megjelenik az ügyről szóló első cikk, Meghekkelhető a BKK rendszere, bármennyiért lehet jegyet venni címmel.
Tehát az Index 15 óra 33 perckor elküld a BKK-nak egy 7 (azaz hét) kérdésből álló kérdéssort, majd 16 óra 31 perckor jelentkezik egy kész cikkel, amelyben azt írja, hogy »Megkérdeztük a BKK-t, hogy mikor és miként tervezik betömni a biztonsági réseket, de még nem kaptunk tőlük válaszokat.«
A BKK-nak egy óra sem állt rendelkezésre az Index által közölt információk ellenőrzésére, a válaszhoz szükséges információk összeállítására és a válasz belső szabályok szerinti jóváhagyatására. Vagyis az Index »hírportált« a BKK válasza a legkevésbé sem érdekelte, ellenben a választ be sem várva, 58 perc elteltével közzétett egy 4000 karakteres cikket, részletesen kifejtve, mi is történt az »IT-szakértő« jegyvásárlása közben, továbbá közli »független biztonsági szakértők« »szakvéleményét«, nyilván azokét, akikről 58 perccel a cikk megjelenése előtt még így ír a BKK-nak:
»Biztonsági szakértőket is megkeresünk, akik alighanem tudják reprodukálni ezt az állítólagos hibát, hogy megbizonyosodjunk róla, valóban meghekkelhető-e a webshop.«”